Turinys

Vartotojo juodosios dėžės modelis

Pirkėjo elgesys priklauso nuo veiksnių, dažniausiai tiesiogiai susijusių su jo asmenybe.

Būtina tirti pirkėją ir jo elgesį perkant prekes ir priimant pirkimo sprendimus.

JAV rinkodaros mokslininkas Philip Kotler 1997 m. sukurė modelį, kuris paaiškina paslėptą vartotojo sprendimo priėmimo prigimtį.

“Juodoji dėžė” vaizduota, kaip marketingo ir kiti veiksniai apsprendžia pirkėjo atsakomąją reakciją.

Produktas

Apple „iPhone 3G“.

Šiame mobiliajame įrenginyje suderinti 3 puikūs produktai:

„iPhone 3G“ revoliucija – nepakartojami pojūčiai, kuriuos jis suteikia savininkui.

Vartotojai

Verslininkas

Pagal VALS sistemą jį būtų galima priskirti „eksperimentuotojams“ - tai asmenys, kurie siekia mados, didelę dalį pinigų išleidžia bendravimui, perka impulsyviai, vertina reklamą, klausosi roko muzikos.

Ši reklama atitiko verslininko lūkesčius, jis pasirinko Apple „iPhone 3G“.

Jaunuolis

Pagal VALS sistemą jį būtų galima priskirti „pasiekėjams“, kurie laikosi mados, jiems svarbiausia produktų įvairovė. Tai vidutinis TV žiūrovas, skaito verslo naujienų publikacijas.

Patiko reklamuojamo produkto dizainas, todėl pasirinko pigesnį, bet mažiau privalumų turintį Apple „iPhone“.

Darbininkas

Šį vyriškį pagal VALS sistemą būtų galima priskirti „kovotojams už būvį“. Tai asmenys, kurie ištikimi prekės ženklui, naudoja kuponus ir laukia išpardavimų, tiki reklama, dažnai žiūri TV, skaito bulvarinius laikraščius. Tokiems žmonėms būdingas dogmatizmas, nes labai dogmatiški žmonės nelankstūs nežinomiems objektams.

Reklama sužadino poreikį būti mobilesniam, bet pasirinko Nokia 1110i.

Pensininkė

Pagal VALS sistemą ją priskirti galima „patikliesiems“, kurie perka tėvynės prekes, lėtai keičia įpročius, ieško pigių prekių, daugiau nei vidutiniškai žiūri TV, skaito namų, sodo, pensininkų ir bendro pobūdžio žurnalus.

Jokio atsako į reklamą.

Apibendrinimas