Formulynas

FIXME ištrinti?

Trikampis

S = sqrt{p*(p-a)*(p-b)*(p-c)} = r*p = {a*b*c}/{4*R}

Čia a, b, c - trikampio kraštinės, p - pusperimetris, r ir R - įbrėžtinio ir apibrėžtinio apskritimų spinduliai, S - trikampio plotas.

Skritulio išpjova

S = {{pi * R^2}/{360°}}*alpha

l = {{2*pi*R}/{360°}}*alpha

Čia α - centrinio kampo didumas laipsniais, S - išpjovos plotas, l - išpjovos lanko ilgis, R - apskritimo spindulys.

Nupjautinis kūgis

S = pi*(R+r)*l

V = {1/3}*pi*H*(R^2+R*r + r^2)

Čia R ir r - kūgio pagrindų spinduliai, S - šoninio paviršiaus plotas, V - tūris, H - aukštinė, l - sudaromoji.

Nupjautinės piramidės tūris

V = {1/3}*H*(S_1 + sqrt{S_1 * S_2} + S_2)

Čia S1, S2 - pagrindų plotai, H - aukštinė.

Rutulys

S = 4*pi*R^2

V = {4/3}*pi*R^3

Čia S - rutulio paviršiaus plotas, V - tūris, R - spindulys.

Rutulio nuopjovos tūris

V = {1/3}*pi*H^2*(3*R-H)

Čia R - spindulys, H - nuopjovos aukštinė.

Vektorių skaliarinė sandauga

vec{a} * vec{b} = x_1*x_2 + y_1*y_2 + z_1*z_2 = delim{|}{vec{a}}{|} * delim{|}{vec{b}}{|} * cos alpha

Čia α - kampas tarp vektorių vec{a} delim{lbrace}{x_1, y_1, z_1}{rbrace} ir vec{b} delim{lbrace}{x_2, y_2, z_2}{rbrace}

Geometrinė progresija

b = b*q^{b-1}

S = {b_1 * (1-q^n)}/{1-q}

Begalinė nykstamoji geometrinė progresija

S={b_1}/{1-q}

Trigonometrinės funkcijos

1 + tg^2 alpha = 1/{cos^2 alpha}, 1 + ctg^2 alpha = 1/{sin^2 alpha}

2 * sin^2 alpha = 1 - cos 2*alpha, 2 * cos^2 alpha = 1 + cos^2 alpha

sin(alpha pm beta) = sin alpha * cos beta pm cos alpha * sin beta

cos(alpha pm beta) = cos alpha * cos beta overline{+} sin alpha * sin beta

sin alpha pm sin beta = 2 * sin {{alpha pm beta}/2} * cos {{alpha overline{+} beta}/2}

cos alpha + cos beta = 2*cos {{alpha + beta}/2} * cos {{alpha - beta}/2}

cos alpha - cos beta = -2 * sin {{alpha + beta}/2} * sin {{alpha - beta}/2}

tg (alpha pm beta) = {tg alpha pm tg beta}/{1 overline{+} tg alpha * tg beta}

delim{[}{matrix{2}{1}{{sin x = a} {x = (-1)^k * arcsin a + pi*k}}}{} (čia k ∈ Z, -1 ≤ a ≤ 1)

delim{[}{matrix{2}{1}{{tg x = a} {x = arctg a + pi*k}}}{} (čia k ∈ Z)

Deriniai

C^k_n = C^{n-k}_n = {n!}/{k! * (n-k)!}

Tikimybių teorija

Žr. Tikimybės

Atsitiktinio dydžio X matematinė viltis yra:

EX = x_1*p_1 + x_2*p_2 + ... + x_n*p_n

Atsitiktinio dydžio X dispersija yra:

DX = (x_1-EX)^2*p_1 + (x_2-EX)^2*p_2 + ... + (x_n-EX)^2*p_n

Išvestinių skaičiavimo taisyklės

FIXME kas tie brūkšniukai, kuo jie skiriasi?

(cu) prime = cu prime

(u pm v) prime = u prime pm v prime

(uv) prime = u prime v + u v prime

(u/v) prime = {u prime v - u v prime}/{v^2}

Čia u ir v - taške diferencijuojamos funkcijos, c - konstanta.


(a prime) prime = a prime ln a

(log_a x) prime = 1/{x * ln a)


Sudėtinės funkcijos h(x) = g(f(x)) išvestinė h prime (x) = g prime (f(x))*f prime x

Funkcijos grafiko liestinės taške (x_0, f(x_0)) lygtis

y = f(x_0) + f prime (x_0)(x-x_0)

Atraštėje esantį reiškinį suprasti kaip (x_o, f(x_0)).

Logaritmo pagrindo keitimo formulė

log_a b = {log_c b}/{log_c a}

This website uses cookies for visitor traffic analysis. By using the website, you agree with storing the cookies on your computer.More information
 
Jei nenurodyta kitaip, šio wiki turinys ginamas tokia licencija: CC Attribution-Noncommercial-Share Alike 4.0 International
Recent changes RSS feed Powered by PHP Valid XHTML 1.0 Valid CSS Driven by DokuWiki